Monday 16 April 2012

tertattoo dalam ingatan..

assalamualaikum....

Ikut kata hati mati. Ajal maut di tgn tuhan. sekali lagi aku terima seadanya.. ketentuanNya , dugaanNya. aku terima dengan hati yang redho wlaupun terkilan tu ade.. mimpi mainan tido.. ade kala mimpi tu benar. petanda. tapi boleh pakai ker? terpulang.. terlalu percaya nt musyrik plak kan.
 Aku dan die semakin jauh. Tak happening sgt da. Da mmg xde depan mata. kalau ade depan mata tu tenang je rase. Rase mcm x pcya pun ade. eh ye ke die depan aku ni. Alhamdulillah kini dia bahagia bersama pilihannya. Da mmg itu yg tertulis. Terima sajalah. Walaupun perasaan tu tetap ada. Tapi bukan milik kita. Bermulanya persahabatan daripada kawan yang akrab, suka bergurau senda, sentiasa berkongsi masalah, minat,ilmu, sehinggalah berputik perasaan yang lain. Dia kawan aku. Aku memang suka berkawan dengan dia. Mulanya perasaan lebih dari seorang kawan tu memang xda. Hanya sekadar kawan biasa. Macam kawan yang lain jugak. Tapi aku selesa berkawan. Sikapnya bersungguh2 dalam membuat sesuatu. ( ayat novel la plak ) Aku suka teamwork dengan die. Buat keje pun pikup. So kite pun smangat la kan. Plus kami 1 department. Slalu share sesuatu yang baru.   Dalam study pn cmtu jgk. Slalu konsi2.  sentiasa bersaing.. Alhamdulillah la saingan sehat.. Bagusla kan kalau mcm tu. Tapi walaupun kawan tapi nape tah aku ske take care psal die. Natural. Aku pun xtau nape weh. Slalu sgt lah aku take care. Tp mase tu as a friend. Utk kbaikan dia. Die pun ok. Ade jgk dgr cite dorg sade gadoh sbb aku ngn sifulan. Wallahualam... Aku pon satu kot. Pdahal bf die pun ade..  Tp tu la mase aku wanted, die sorang jer yg nak ckp ngn aku. Mase die pgang2 tgn ngn bf die kt kndang , nape budak2 ni ngadu kt aku soh tegor die. Aku cuma nk nyampaikan jer.. Dah 1mggu plak x btegor dgn aku. Hallamak.. Time tu rase bersalah pun ade.kite tegor sbb syg kawan. Lau x tegor kang same dpt share. Tah la. Aku pun x layak jgk nk tegor org. Trase betol 1 mggu x btegor. Nak g kndang pun rase bersalah. Ahmin2.
 Mase tu aku mmg da bujang trang tang2. Ops duda. Bercerai suda. Isteri nusyuz. Ape salah aku pun tak tau. Rasenye cukup dah nafkah zahir batin aku bagi. Tp ntah la.. Kan ade hikmahNya. Kesimpulan  macam aku cakap td la.. Xde depan mata.Mase aku bercerai tu kawan2 pun mybe ramai da tau kot. Mase tu aku rase xnak dah ber______ nie. Kate jer xnak. Bukan kuasa kita nak tentu semua nie.  K sambung balik..
 Aku pnah rase gila talak tu cmne. Nak redah 24 jam tu Ya Allah... Allah jer yang tau. Semua bnda tak kena. Nak tido xbleh. Nak mkn xde selera. Nak fokus stdy jauh skali la. Asyik duk ngenang nasib jer la. Amin2.. Time tu sian kt roomates aku slalu tapau makanan. Kalau x punya la pyah nak ejas die soh tapau. Tp bile aku jd cmni rajen plak die. Bagus2.. Tq..Tp tula tgk mknan pun xde selera. Rase lapa pun xde. Last2 die yg makan. Haha.
  3 bulan penghujung sem. Waktu yang di tunggu2. ivm. Suke2.. First puasa sampai. Dua tahun bturut2 puasa kt johor. Bulan puasa tu cam biasa la.. Mcm yg sblum ni.. Time ni aku da normal da. haha. Tarawih? Alhamdulillah!! First week full! 2nd week dan seterusnya rompong mcm gigi rongak. Time rajin pegi. Time tak rajin kite on9!! Haha.. Syok oo dok ivm.. Rase mcm holiday plak.. Mkn tdo mrayap. Clas pun x pack.. Petang mrayap bazar.. Malam mrayap dwntown.. Tau2 da nak raye..

Bermulanya sweet moment... bak kata rangga la.

   Cmne ek.. Lupe dah. Ape yg igt je la kan . Lau x cilap about sg la. Ha sg la kot. Time tu die bli sg. Org dpt byk duit raye kan.. Smpai beratos2. Kite dpt belas rggit jer. Time sg tu aku rase mcm kerap plak chit chat ngn die. Ye la die pun suke share2 kan. Ap slhnya. Aku pun ske jgk. Mcm2 la ktrg share2 neh. Then sg die x sehat. Aku pun bkn pndai sgt n suggest la itu ini.. Pdahal bkn pndai sgt pon. Yg igt lg siap bg sg 100 plus.. Hahahaha.... X leh tahan... Lawak2.. Dr x btauliahkan last2 mati sg die. Innalillah.. Sian... Kawan - kawan la kan.. Suka bergosip gosas... Kami pulak di kenen2kan.. siyes x sgka jd knyataan wlapun x lame. Jatuh hati aku ptg tu! Ptg tu kuar ber 5 kot.. Kebetolan baju same. Wane kasot aku ngn shawl die pon same. Time naik bas depa dok blakang. Aku sorg dok depan. Aku nmpak dah mata die pndang cm ade mkna jer. Tp aku wat tidak je. Koya la amin ney.. Haha.. Da same.. Ape lg.. Jd bahan la.. Kene 'kenen2' la.. Bermula saat tu la hati ni, yang  'kononnya' da xnak ber kasihan ni da mula nak ber _______. Huh.. Sentap malam tuh.  Tak lena tido mlm tu.. Keesokannya semangat smngat trus nk redah hari2 seterusnya... Tengah angau kan. Pastu aku dpt nasi ayam wey!! Hahaha... Kao ade?? Xde kan.. Lau x silap ade open house kt rumh die time tu rasenye. Then die tapaukan. Mekasih eh. Mase nk g ambik tu dok tgh hitam legam tgn ney main myak repair besi blakang kt hostel pnya hal. Nawaitu nak bawak gadis jln2 la.. Kan.. Baru la indah. Hee.. Lau x sbb die mmg malas nak repair. Kire time tu ade smngt la. Btungkus lumus weh. Xsgka die pun bhajat nak naek. Tup2 die kate nak naek.. Mmg kne la. Niat mmg nk bwk jenjalan pun. Indah time tu.. Takot pun ade jgk. Takot kne bahan. haha.. bleh plak kantoi ngn bdk ni.. haha..Knangan arwah purple. besi buruk pun smpai jgk b.p... tu la nak naik lg.. kan da sakit badan. malam baru balik... Mrayap sunggoh! hmm... suka2........ part 1. huuuhhh lega Ya Allah dpt xpress kt cni....          
-susunkata berterabur. ikut dan je tulis-


        ni la die dan kami. hohoho.  last minute. picnic gunong berlumut. indah 1.






No comments:

Post a Comment