Saturday 3 March 2012

&%$#@#!@!#$%

assalamualaikum..

life,hidup,. sinonim bukan. tp life masing2 b'beza. ade yg prjalanan hidupnye alhamdulillah sentiasa di permudahkan. Ada jugak sebaliknya. Tapi kenapa ek?? ek,ek,ek org johor kate... Ntah la...  Aku pun xtau. Perkara yang x asing lg yang slalu aku dok pkiaq bak hang, dugaan, then mungkin ade hikmahnya. Tu la die. Kebenaran tu akan terjawab n mybe take time la untuk kita nampak. Aku percaya semua tu. Sebab aku da redah smua tu. Tu aku brani sembang. Walaupun dugaan tu bkn snang kita nak redah tp secara x langsung dapat mengajar erti kesabaran. Aiceh ayat ,  xleh bla.. haha.. Igt penciptaNYA. Alhamdulillah , skrg aku berada dalam zon kehidupan yang agak selesa & tenang. Fmly,kerja n ++. Cuma sometime la flashback mmory... Huu... Indah. Pengalaman. Syok la time2 cam tu.. Mau x syok. Sentiasa bersemangat kot. hahaha. Tp smua da berlalu..... but its not finish here. will be continue coming soon after graduate. aiceh, hahaha. moga2 la kan.. *tkut sembang je lbih.
alhamdulillah rezki allah dpt jgk mrase job baik2. wlaupun sblum ni job aku advnture tp tu suma xprience yg mybe org lain x rase tp aku rase. kalian di luar xrase. tau sembang je lbih. mungkin tu 1 kelebihan la. job baru dgn lame is b'beza. job baru protokol kot. job lame asal boleh jer... hahaha.. My diary farm, thanks for give me the chance to get the experience. Blaja hidup susah.. Susah dulu.. Aku bersyukur la dpt job bAru ni. tp tggjawab lg berat. more tu managment. aiyak.... byk nak kne stdy blik.. tp untung jgk la di usia yang agak muda ni kan , muda ke? boleh la muda lg la blum smpai 21 kot.. ha cntnue blik, di usia yg muda ni aku da dpt blaja smua ni. its advantage for the future. tp xtau la rase2 cam x lame jer kot keje kt cni. rase nak smbung blaja lg. amanat kot smbung dip. aku pun x selesa lg la kalau stakat sijil je. kalau tgk pd umur byk time lg nak blaja. kalau dpt dip tu kukuh sket la. kalau x smbung stakat sijil je mmg x naik2 la. tp kalau aku bhnti job ni mesti ramai yang cakap aku ni bodoh. da elok2 keje gov bhnti. skng bkn sng nk dpt keje. kan? msti smua ckp mcm tu. tp lantak la ape org nak ckp pun. aku ade amanat nak kne tunaikan. xpe la kalau stakat duit tu mane2 boleh cari. xkan kerana duit snggup abaikan tggjwab. duit x kmane la. x boleh bwk mati pun. Tak dinafikan kalau aku x smbung blaja mmg blh smpan duit.. plan nk bli rumah kot. haha. + vespa sbijik. snang nak trvel. tp tu suma angan2 je lebey.. hahaha... bkn aku nak kawin pun smpai nak bli rumah bagan. jauh lg. aku percaya rezki tu ade dmana2 jer. sbb smua ni bkn kita yg tntukan. hope hidup aku sentiasa di permudahkan la.. amin..... tak macam dulu. nak yg indah2 jer, kalau bleh. hahaha. lemak r nak yg indah2 jer.. sape2 pun nak mcm tu. btul x. kdang aku tgk hdup aku ni simple sgt ke ek. ek,ek,ek.. tp aku x mcm tu kot sbnrnya. aku ni cerewet gak sbnrnya. lau nak something tu memilih jgk la. mmg la nk kualiti. bli biar puas ht. tu pun depend pd kmampuan la. aku ni bknnye loaded sgt pun. sembang je lbih. gaji pun ntah brape sen. blagak je lbih. tp aku x blagak la wei. ce tgk moto aku. moto kriss je kot. make up ladang plak tu. hahahaha... mane je x smpai moto tu... mane aku nak g alhamdulillah smpai.. byk b'jase tu.. stengah bdk malu kot nak pkai moto yang buruk 60% mcm tu. ye la xde stndrd la beb. pkai moto rare2 baru la awek pndang. hey pegi damn la die nak pndang ke xnak. yg pndang tu gila besi wtpe. materialistik. kalau btul ikhlas nak bkwan bwk hondacub 70 pun die x segan nak naik la. tp ade ker lg yg mcm tu? wallahualam.. ah laki pun same. nak yg sedap2 jer. da ade awex pun buat sparepart. yg pmpuan plak buat skandal. huu.. suka hati. tp knyataan. aku ckp fakta. sbb bnda tu blaku skeliling aku. same jer laki pmpuan skng ni. tmasuk aku yg lelaki ni. xpela asal depa bahagia alhamdulillah..
plan aku pasni nk bli d7000 xpun d90 ker. tggu la ade rezki 2,3 bln lg kuar la kot. then nk agkt ke xnk ea psp. lame da bknan. tp nk trip pun ade jgk. ah amin ko sembang mcm byk duit. eh ske ati aku la. aku nk vrangan.

No comments:

Post a Comment