Friday 2 December 2011

hanya di temani komputer untuk menulis blog


Syukur alhamdulillah masih berpijak di bumi yang nyata..

Tumpas pada angka 11.. akibat kedegilan ku sndri.. degil sgt.. Bro da nshatkan aku.. tp mmg jenis x serik kan… btw triple tq to u bro..  mungkin semua ni dah tertulis di loh mahfuz.. terpaksa la aku redah walaupun ianya  tidak seenak  siakap  sweet sour or 3 rasa. Menjadi ikan yang tetap tawar biarpun hidup di lautan masin. Ni semua qada’ qadar.. Mungkin ade hikmah di sebalik kejadian. Cakap mmg snang la kan hikmah di sebalik kejadian.. Tp yang mengalaminya, Allah jer yang tau. 2011 tahun dugaan. Slama ni x Pnah t’fikir pun yang sume ni b’laku pada aku. Tp knapa aku?  Mungkin kerna dosa-dosa yang lepas.. Bersronok sgt..  Aku lalai,cuai, cuma bingai je x. Dari sudut positif aku belajar erti sebuah khidupan. Ada kala kita di atas dan sebaliknya. Sentiasa b’waspada.  Bila dfikirkan xde sape pun yg nak sume ni b’laku dlm hdup msing2.. Sape yg nak hdup sedih2 ni? Jiwa x tenang? Meroyan cam org gila? Smpai  x mkn nasi 4 hri?( J )   Sapa yg nak? Xde kot.. Kita ni manusia.. Mudah alpa dengan nikmat yang di beri. Bila snang/seronok lupa smua tggjwb. Bila da dtimpa musibah mula mencari belas kasihan drpdNYA.. Mcm aku la. Kdangkala aku ni  terlalu ambil mudah suruhanNYA.. Dugaan yang datang  tanda sygNya pada kita. Tp bala yang datang tanda murkaNya kpd kita.   Wallahualam..

Wowow masih ketarakah dilema di diwajahku… Wowow.. Jiwanya tenang tp tuhan saja tahu.. Beginikah selalunya cinta.. Diakhiri sengsara.. Setelah di curahkan semua..

Huh…  

Dalam keseronokan…  Tanpa di duga..  Sekelip mata..  Semuanya boleh berubah.. Ibarat menanam tebu di tepi bibir di tengah padang pasir. Kata – kata manis yang tidak tahu hujung pangkalnya.. Sanggup merobek hati yang lain.. Buang dalam hidup bagai campak sampah ke dlm longkang. Tanpa rasa bersalah. Dgn nada yang kasar tp tu la hakikat. Bila dah terngantuk baru t’ngadah.. Kembali menjilat ludahmu di mukaku.  MaaF bukannya. Bahasaku memang keterlaluan. Terima kasih m’buat ku t’gila2 untuk beberapa waktu.. Kau yang merasmikan perasaan ni dlm hdup aku.  B’tuah! Bukan kata benci tapi sekadar meluahkan isi hati. Tak mustahil la yang berpisah kembali bersatu. Tiada sedikit perasaan mengharap tp kenyataan. Mmg da ade yang berlaku pun!  Pengalaman hidup. Mudah culan bila tiada di depan mata dan ada juga yg sentiasa bersama TAPI mengejar keduniaan semata-mata. Aku? hanya mmpu memiliki ‘besi buruk’ yang telah berkecai dua. Tu la aku. Mementingkan darjat dan sewaktu dengannya. Yang penting sedap mata mmndang. Mana hilangya keikhlasan? Akhlak dan peribadi deketepikan walaupun tau apa di sebaliknya.. Hilang penilaian sahsiah diri. Itu yang membuatkan terpikat dan MUDAHNYA terjalinnya perhubungan. Mcm aku.  Sekukuh mana ikatan dalam perhubungan tu? Wallahualam… Moga tidak terjerut dlm ikatan perhubungan. Bila da terjerut mula menagih simpati mereka yang tidak bersalah. Bagai melukut di tepi gantang. Hati yang lembut mungkin juga mempunyai pengalaman yang sama  mudah terjerumus dalam perhubungan. Mcm aku.  Sukar untuk mencari yang serasi tapi bersyukur apabila di temukan. Bila dicurahkan semua tetapi balasannya sungguh bermakna.. Berpaling tadah… Aku la tu.. haha.. Terima kasih.. Ujian susah senang gagal lg… Bila senang.. Bila susah.. Semua nak hdup sng beb. Tp yg boleh sama-sama susah tu yang rare.  Huu.. Dugaan… Kita merancang tp tuhan yang menentukan. Tiada manusia yang sempurna.
Firasat menjadi petunjuk tepat! Sepandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga. Kuasa allah s.w.t.. Syukur pada mu ya Allah kerna merungkai segala persoalan selama ini. Jiwa resah.. Menjadi tnda tanya… Akhirnya senja bertemu senja..  Dengan izinNYA terpapar lah ia. Hati berderau bagai nak luruh.. Jantung berdegup kencang. Tak tentu arah.  Kotak fikiran bercelaru. Dalam hati istighfar  byk2.. Aku kuatkan semangat untuk  berdalih dari semua itu. Masih lg mampu melemparkan senyuman. Tenang.  Aku masih lg tidak berganjak dr pangkuan.. Aku hipokritkan diriku. Berlakon seperti tiada apa yang berlaku. Cuba belajar mnjaga hati org sekeliling walaupun hakikatnya itu bukan aku.. Seperti tiada apa yang berlaku aku meneruskannya dan mohon di beri kekuatan.. Tp Allah saja yang tahu… Baru nak igt Allah.. tu la aku.. Seperti yang di jangka itulah jawapannya.. Diamkan sahaja.. Itu lebih baik.. Tp suasana perlu kembali seperti dulu agar semuanya selesa.  Belajar mengenali diri. Cermin diri ini. Mencari kejujuran.  Moga aku tidak terjebak lagi ya Allah.. Amin ya rabb alamin…
Fikir positif la.. Yeah.. Freedom n justice..  Pulangkannya kembali kepada pemilik asal..  ‘Aku perlu faham sebelum di fahamkn’. Pahatkan sebagai kenangan yang xkan ku lupakan. Ianya luarbiasa. Perjalanan hidup masih jauh.. Tiada siapa yang bersalah melainkan aku. Aku yang bersalah tp jgn mlibatkan mereka yang x brsalah.  

Masanya  aku meringankan kaki untuk mundurkan diri dan kembali seperti bragas yang biasa.. Haha.. Benar kata sahabatku.. bkn dia.. NsyALLAH.. Tuhan tu maha kaya..  Warna warni kehidupan… Hitam warna pilihan ku untuk tahun ni.. Semuanya datang & pergi..

Hahaha… ape aku merepek ni.. blajar nak wat cerpen kot.. cerpen ker?? Haha.. cerpen la sgt.. cerita ini hanyalah rekaan semata2.. disinilah temanku berbicara.. disinilah tempat meluahkannya.  MAAF SEMUA..
Kini aku mampu tersenyum lebar..….
Wassalam…

No comments:

Post a Comment